Efekt aureoli – nazywany także efektem halo – czym jest i jak wykorzystać go w swoim biznesie?

EFEKT AUREOLI nie jest narzędziem marketingowym.

Efekt aureoli jest jednym z błędów poznawczych.

Jako ludzie mamy tendencje do tego, by na podstawie jednej cechy, jednej zmiennej – wyciągać wnioski na temat całości – np. zdarzeń, innych ludzi, produktów, czy marek. 

Jedna cecha / jedna zmienna – rzutuje na całościowy osąd sytuacji. 

O etycznym i nieetycznym wykorzystaniu efektu aureoli w marketingu i sprzedaży jest cały odcinek #31 już – strategicznej kawy.

 

     To już nasza 31 strategiczna kawa – czyli cotygodniowe spotkanie, na którym zatrzymujemy się i analizujemy jeden wybrany temat, który pomaga nam rozwijać się i zarabiać więcej na swoim. 
   A ponieważ jestem badaczką rynku  – znajdziesz tu poza elementami marketingu i sprzedaży – ogrom informacji na temat człowieka i jego zachowań. 
0 komentarzy
Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bądźmy w kontakcie - czyli, co Cię mogło ominąć?

Nie lubisz mediów społecznościowych i jesteś w nich okazjonalnie, a może boisz się, że coś mogło Cię ominąć?  RAZ W TYGODNIU prześlę Ci najważniejsze informacje o nowych wpisach na blogu, nowych odcinkach na YouTube oraz o wszystkim, co warto przeczytać lub zobaczyć. To tu dostaniesz kody rabatowelinki do moich partnerów, z którymi podjęłam współpracę. Niektóre z tych linków to mogą być linki afiliacyjne - kiedy coś od nich kupisz - ja też zarabiam, ale nie ma to wpływu na Twoją cenę. Ponieważ uczę transparentności - chciałam Ci o tym powiedzieć. Newsletter przychodzi w poniedziałki.