Od czego zależy SUKCES w biznesie?

Jakie są 4 najważniejsze filary sukcesu w biznesie – jeśli wpiszesz to hasło w googla, albo zapytasz AI – odpowiedzi jakie dostaniesz będą się kręcić w okół tych zagadnień. 

  1. Jakość produktu lub usługi
  2. Skuteczny marketing
  3. Efektywne zarządzanie finansami
  4. Profesjonalna obsługa klienta

Proponuję Ci dziś spojrzenie na ten temat z mojej perspektywy – jestem badaczką rynku, która od 21 lat pisze raporty badawcze i strategiczne dla marek i firm. I to te 21 lat doświadczenia w dbaniu o biznesowy sukces moich klientów daje mi podstawy, by o tym mówić.
Nie będzie o jakości produktu, 
Nie będzie o skutecznym marketingu, 
Nie będzie o finansach czy profesjonalnej obsłudze klienta
Zaskakujące? To prawda. Jak zawsze zabiorę Cię w podróż po podstawach podstaw. Opowiem o 4 zmiennych, które tak naprawdę decydują o tym, czy zarabiasz, czy nie. 

Te składowe to:

POMYSŁ NA BIZNES,

CZŁOWIEK, który ten pomysł będzie wdrażać,

RYNEK, na którym ten człowiek wdroży ten pomysł i …

CZAS, który może być sprzyjający lub nie – dla tego człowieka, dla tego pomysłu i tego rynku.

 I właśnie o tym będzie ten odcinek

Zacznę od mrocznego podsumowania:8 na 10 firm się zamyka przed upływem 24 miesięcy od założenia. 
Te dane są takie mroczne, dlatego, że nie bierzemy pod uwagę tych czterech zmiennych, które omówiłam na początku odcinka.
Nie każdy pomysł na biznes jest dobrym pomysłem – na biznes.
Nie każdy człowiek pociągnie prowadzenie swojego biznesu
Nie każdy rynek pozwoli Ci na rozwinięcie skrzydeł 
I wreszcie nawet wtedy, gdy pomysł jest dobry, rynek sprzyja, a Ty masz w sobie kompetencje do bycia przedsiębiorcą albo przedsiębiorczynią  – wszystko się może wywalić, przez to, że nie był to dobry moment na działanie. 
No, to jak już ustaliliśmy o co chodzi – czas na analizę każdego z tych 4 punktów. Cienie, blaski, fakty, mity. Powiem Ci jakie pytania trzeba sobie zadać, zanim pójdziesz na swoje. A jeśli już jesteś na swoim zadaj sobie te pytania po to, by podjąć decyzję, czy jest sens to dalej ciągnąć, a jeśli tak – to w jaki sposób.

     To już nasza 33 strategiczna kawa – czyli cotygodniowe spotkanie, na którym zatrzymujemy się i analizujemy jeden wybrany temat, który pomaga nam rozwijać się i zarabiać więcej na swoim. 
   A ponieważ jestem badaczką rynku  – znajdziesz tu poza elementami marketingu i sprzedaży – ogrom informacji na temat człowieka i jego zachowań. 

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bądźmy w kontakcie - czyli, co Cię mogło ominąć?

Nie lubisz mediów społecznościowych i jesteś w nich okazjonalnie, a może boisz się, że coś mogło Cię ominąć?  RAZ W TYGODNIU prześlę Ci najważniejsze informacje o nowych wpisach na blogu, nowych odcinkach na YouTube oraz o wszystkim, co warto przeczytać lub zobaczyć. To tu dostaniesz kody rabatowelinki do moich partnerów, z którymi podjęłam współpracę. Niektóre z tych linków to mogą być linki afiliacyjne - kiedy coś od nich kupisz - ja też zarabiam, ale nie ma to wpływu na Twoją cenę. Ponieważ uczę transparentności - chciałam Ci o tym powiedzieć. Newsletter przychodzi w poniedziałki.